TIM - The Interactive Material. Jyväskylän yliopisto

Sovellusprojekti Timppa, 11. palaveri

##

Paikka: Agora, Tietotekniikan projektien kokoushuone Ag C226.1
Aika: maanantai 15.6.2015 klo 8:00 - 9:45

Pöytäkirja

##

Pöytäkirja laadittu: 15.6.2015
Pöytäkirjaa muokattu: 16.6.2015

Läsnä

##

Projektiryhmä
Juhani Sihvonen, puheenjohtaja
Bek Eljurkaev
Hannu Viinikainen
Matias Berg, sihteeri

Tilaajat
Antti-Jussi Lakanen
Vesa Lappalainen

Ohjaajat
Mika Lehtinen
Jukka-Pekka Santanen

1. Projektiryhmä kehittää

##

Tilaajien vaatimuksesta projektiryhmän tulee kehittää seuraavat osa-alueet, että sovellus hyväksytään:

  • Kysymysmerkki-ikonien set level tulee asettaa tarpeeksi suureksi, että ikoni ei jää tekstikappaleiden ja otsikkojen alle.
  • Virheitä ei saa tulla konsoliin.
  • Ryhmän tulee testata eri järjestelmillä Timppaa ja katsoa, mitkä osat toimivat missäkin laitteissa.
  • Luennon muokkausikkuna tulee kehittää.
  • Pop-up ikkunan tulee olla ylälaidassa, joten sitä ei tarvitse vetää näkyviin.
  • Vastausten tilastot tulee saada näkyviin luennon yhteenvetoikkunassa.
  • Kun matriisikysymyksen kysyy, muokkaa kysymystä ja kysyy uudelleen, niin ei näy tilastoja edes kysymisen aikana.
  • Tooltip näkyviin, kun hiiri on kysymysmerkin päällä.
  • Radiobutton horizontal ei toimi niin kuin pitäisi.

Kysymyksen luontikkunaan tulee tehdä seuraavat muutokset:

  • Ikkunaa tulee tiivistää mm. yläosa ja alaosa yhdelle riville, ja turha tila pois matriisin ympäriltä.
  • Ikkunassa olla vain yksi vierityspalkki pysty- ja vaakasuunnassa.
  • "Radio-button vertical" tulee poistaa vastaustyyppivalikosta.
  • Koodiin tulee lisätä kommentit, mihin vastausten selitykset voidaan lisätä.

Kysymyksen esikatseluikkuna tulee tehdä seuraavat muutokset:

  • Otsikko tulee näkyä.
  • Kysymystyyppi tulee poistaa näkyvistä.
  • Ask vasemmaisimmaksi painikkeeksi.
  • Poisto-painike tulee lisätä muokkauslomakkeeseen esikatseluikkunan sijaan.
  • Pisteet eivät saa näkyä esikatselussa, mutta niiden tulee näkyä muokkausikkunassa.

Mobiilikäyttöliittymään tulee tehdä seuraavat muutokset:

  • Luennon lisäämispainike ja -ominaisuus tulee poistaa opiskelijoilta.
  • Draggable ominaisuus tulee poistaa kysymykseen vastaamisikkunasta.
  • Toimivuus Windows Phonella tulee varmistaa.

Kysymyksen kysymis-näkymään tulee tehdä seuraavat muutokset:

  • Tilastojen tulee tulla näkyviin vasta, kun opettaja painaa linkkiä kysymisen kysymisruudussa.
  • Vastauspainikkeet (mm. radio-button) tulee keskittää sarakeotsikon mukaan.

Päätökset:

  • Projektiryhmä muokkaa sovellusta em. puutteiden ja virheiden osalta.

2. Jatkokehitykseen

##

Seuraavat osa-alueet kirjataan jatkokehitykseen:

  • Luennon aloittaminen 15 minuuttia aikaisemmin tulee pohtia uudelleen. Kannattaako antaa vapaavalintainen aika ja pitäisikö tarkistaa onko mahdollista että luento alkaa näin aikaisin, jos tämä aikaistettu alkamisaika on ennen nykyhetkeä.
  • Kysymyksen tulee olla koko näytön kokoinen ja selaimen Back-painikkeen toiminnallisuutta pitää muokata vastaamaan tätä ominaisuutta.
  • Oikea vastaus tulee pystyä valitsemaan ja pisteet pitää tulla automaattisesti tämän mukaan.
  • Kysymyksen esikatseluikkunan painikkeiden sijainteja tulee pohtia ja muuttaa tarvittaessa.
  • Kannattaisiko editin olla esikatseluikkunassa linkki painikkeen sijaan?
  • Re-ask painike tulee lisätä, joka ei lisää uusia vastauksia kumulatiivisesti vanhojen vastauksen perään. Muitakin kysyntätyyppejä kuten jatkuva ja vanhat korvaava kysymys tulee pohtia.
  • Peer instructionia varten muokkausikkunaan tulee lisätä copy/duplicate-painike.
  • Oletukset tulee tallentaa käyttäjän tai luennon tai kurssin asetuksiin.

Päätökset:

  • Em. ominaisuudet ja muutokset sovittiin jatkokehitykseen.

3. Osallistujien seuraavat toimenpiteet

##

Projektiryhmä:

  • Tarvittaessa tiedustelee tilaajalta toteutettavaksi sovitun korjauksen siirtämistä projektin jälkeiseen jatkokehitykseen, jos korjaus on liian työläs toteutettavaksi.

Jaettu ja käsitelty materiaali

##

Lappalainen lainasi projektiryhmälle Windows-puhelinta testausta varten.