Coma - sovellusprojektin viikkopalaveri

 

Aika: Keskiviikko 17.3.2004 klo 12.19-13.02

Paikka: Projektitilan kokoustila Ag C223.1

 

Esityslista

 

1.      Kokouksen avaus

2.      Esityslistan hyväksyminen

3.      Edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen

4.      Ajankäyttöraporttien esittely

5.      Sovellussuunnitelman läpikäynti

6.      Muut esille tulevat asiat

7.      Osallistujien seuraavat tehtävät

8.      Seuraava kokouksen ajan ja paikan sopiminen

9.      Kokouksen päättäminen

 

Läsnä :

·        Hanna Alm, puheenjohtaja

·        Kari Arkko, sihteeri

·        Markus Inkeroinen

·        Kirsi Majava

·        Pentti Nakari

·        Lassi Paavolainen

·        Tero Toivonen

1.      Kokouksen avaus

Puheenjohtaja Hanna Alm avasi kokouksen kello 12.19.

2.      Esityslistan hyväksyminen

Esityslista käytiin läpi ja hyväksyttiin ilman muutoksia.

3.      Edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen

Edellisen kokouksen (10.3.2004) sihteeri Pentti Nakari kävi pöytäkirjan läpi. Markus Inkeroinen huomautti edellisen pöytäkirjan kohdan 5. vaatimusmäärittelyn tarkastaminen päätöksistä puuttuvan vaatimusmäärittelyn hyväksyminen. Tero Toivonen kysyi projektiryhmän tehtävistä. Testi hakemistorakenne oli suunniteltu, sovellussuunnitelmaan parserisovellusta ja WWW-sivujen generoinnin harjoittelu oli aloitettu.

 

Päätökset:

-         Lisätään edelliseen pöytäkirjaan päätös vaatimusmäärittelyn hyväksymisestä

-         Pöytäkirja hyväksyttiin esitetyllä korjauksella

4.      Ajankäyttöraporttien esittely

Ajankäyttöraportit esiteltiin. Hanna Alm ja Lassi Paavolainen olivat viikolla kipeinä, joka näkyi tuntimäärissä. Kirsi Majava ja Markus Inkeroinen olivat hakeneet Projektisopimukseen puuttuvat allekirjoitukset. Markus Inkeroinen muistutti projektiryhmän sisäisen tiedottamisen tärkeydestä.

5.      Sovellussuunnitelma läpikäynti

Hanna Alm kävi läpi sovellussuunnitelman. Markus Inkeroinen kysyi sovellussuunnitelman versionumerosta, joka päätettiin muuttaa vastaamaan aiempia dokumentteja. Markus Inkeroinen  huomautti projektien ohjeissa olevan ohjeet fonttien käytöstä dokumenteissa. Sovellussuunnitelman osa jatkokehitys päätettiin siirtää sovellusraporttiin. Markus Inkeroinen kysyi projektiryhmältä sovellussuunnitelman tarpeellisuudesta, joka todettiin tarpeelliseksi. Sovellussuunnitelman runko todettiin hyväksi.

 

Päätökset:

-         Sovellussuunnitelman versionumerointi vastaamaan aiempia dokumentteja.

-         Tarkistetaan Santasen ohjeista fonttien käyttö.

-         Siirretään kohta jatkokehitys sovellusraporttiin.

6.      Muut  esille tulevat asiat

Lassi Paavolainen esitteli hahmotelman proceedings-sivustoista joka todettiin hyväksi. Kirsi Majava huomautti että kirjoittajat sivuilla kirjoittajan mukaan listatuissa artikkeleissa tulisi näkyä myös muiden kirjoittajien nimet. Muita yksityiskohtaisia tietoja sivustoiden sisällöstä löytyy hänen kirjoittamasta sähköpostiviestistä. Tero Toivonen huomautti ”demo”-sivujen selkeyttävän rakenteen hahmottamista. Päätettiin toimittaa proceedings-sivustojen sivukartta näkyville.

 

Kirsi Majava kertoi konferenssin järjestäjien ja visuaalisen konsultin Jaana Rannanpään välisestä palaverista. Jaana Rannanpää suunnittelee proceedins-sivustojen ja konferenssisovelluksen ulkoasun sekä konferenssisovellukseen valmiit ulkoasu pohjat. Ulkoasupohjiin pitäisi pystyä liittämään kyseisen konferenssin logo. Kirsi Majava totesi ECCOMAS sivuilla olevan yläosan tulevan sellaisenaan proceedings levylle.

 

Hanna Alm totesi olevan järkevää käyttää sovellussuunnitelmassa englannin kielisiä nimityksiä käyttöliittymän teksteille. Kari Arkko esitteli tietokantaa ja sen toteutusta.

 

Päätökset:

-         Artikkelin kaikki kirjoittajat näkyviin.

-         Toimitetaan proceedings sivukartta näkyville.

-         Kirjoitetaan käyttöliittymän tekstit englanniksi sovellussuunnitelmaan.

7.      Osallistujien seuraavat tehtävät

Projektiryhmä:

-         Sovellussuunnitelman kirjoittaminen.

-         Opponointi ja siihen valmistautuminen.

-         WWW-sivujen generointi.

-         Käyttöliittymään levyjaon hahmotteleminen.

-         Testihakemistorakenteen luominen.

8.      Seuraavan kokouksen ajan ja paikan sopiminen

Projektipalaveri päätettiin pitää keskiviikkona 24.3.2004 Projektitilan kokoustilassa, Ag C223.1 alkaen klo 12.15.

9.      Kokouksen päättäminen

Puheenjohtaja Hanna Alm päätti kokouksen kello 13.02.