SISÄLLYSLUETTELO >> SANASTO
Adaptaatio | tarkoittaa pelin mukautumista pelaajan taitotasoon. |
Kilpapelaaja | on ruudun alareunassa liikkuva tietokoneen ohjaama hahmo. Se poimii kohteena olleet objektit, jos pelaaja ei onnistu tekemään oikeaa valintaa. Kilpapelaajan saa halutessa pois asetustenhallintaohjelmalla. |
Kuva | on pallon sisällä oleva asia, joka ilmaisee valinnan kohdetta. Se voi olla esimerkiksi mato, koira tai kirjain. |
Kysymysmerkki | ilmaisee väärää vastausta oikein/väärin -valinnassa. |
Pallo | ilmaisee kaikissa kentissä valintaa, joka voi olla oikein tai väärin. Voi tippua ylhäältä alas, tai ilmestyä keskelle kenttää ja olla paikoillaan. |
Pelaajaprofiili | sisältää pelaajan nimen, profiilikuvan ja asetustenhallintaohjelmalla pelaamista varten tehdyt asetukset. |
Pelikenttä | on tietty pelimuoto, jonka vaihtumisen voi havaita taustakuvan ja kilpapelaajan vaihtumisena. |
Primäärinen painike | on hiiren painike, joka on pelaajalle ”vahvempi”. Oikeakätisellä se on yleensä vasen. |
Sekundäärinen painike | on hiiren painike, joka on pelaajalle ”heikompi” (vrt. primäärinen painike). Oikeakätisellä se on yleensä oikea. |
Triali | on yksi pelitehtävä, sisältäen tapahtumat pallojen ilmestymisestä niiden poistumiseen. |
Virtuaalikone | on alusta, jolla voi ajaa Java-ohjelmointikielellä tehtyjä sovelluksia. |
SISÄLLYSLUETTELO >> SANASTO