SISÄLLYSLUETTELO >> SANASTO


Pelin sanasto

Adaptaatio tarkoittaa pelin mukautumista pelaajan taitotasoon.
Kilpapelaaja on ruudun alareunassa liikkuva tietokoneen ohjaama hahmo. Se poimii kohteena olleet objektit, jos pelaaja ei onnistu tekemään oikeaa valintaa. Kilpapelaajan saa halutessa pois asetustenhallintaohjelmalla.
Kuva on pallon sisällä oleva asia, joka ilmaisee valinnan kohdetta. Se voi olla esimerkiksi mato, koira tai kirjain.
Kysymysmerkkiilmaisee väärää vastausta oikein/väärin -valinnassa.
Palloilmaisee kaikissa kentissä valintaa, joka voi olla oikein tai väärin. Voi tippua ylhäältä alas, tai ilmestyä keskelle kenttää ja olla paikoillaan.
Pelaajaprofiilisisältää pelaajan nimen, profiilikuvan ja asetustenhallintaohjelmalla pelaamista varten tehdyt asetukset.
Pelikenttäon tietty pelimuoto, jonka vaihtumisen voi havaita taustakuvan ja kilpapelaajan vaihtumisena.
Primäärinen painikeon hiiren painike, joka on pelaajalle ”vahvempi”. Oikeakätisellä se on yleensä vasen.
Sekundäärinen painikeon hiiren painike, joka on pelaajalle ”heikompi” (vrt. primäärinen painike). Oikeakätisellä se on yleensä oikea.
Triali on yksi pelitehtävä, sisältäen tapahtumat pallojen ilmestymisestä niiden poistumiseen.
Virtuaalikoneon alusta, jolla voi ajaa Java-ohjelmointikielellä tehtyjä sovelluksia.

SISÄLLYSLUETTELO >> SANASTO